onsdag 15 januari 2014

Ledighet

Hej igen bloggen! Jag försöker att blogga så fort jag kommer ihåg.

Den här veckan är jag ledig hela veckan, vårtterminen och den första kursen på den terminen börjar inte förens nästa tisdag så tills dess har jag inget speciellt för mig.

I måndags så lämnade jag inte min hemtenta, såklart skulle allt krångla med skrivare och dator. Tur att man har bra vänner som kan skriva ut åt en. Efter inlämningen blev det fika och skitsnack med mina fina tjejer, Emelie, Erika och Elin. När jag kom hem började jag läsa första boken i Crossfire serien, Bared to you. Lyckades läsa klart hela, haha nörd. Jag tyckte att den var bra men det kändes mer som en kopia av Fifty Shades of Grey minus BDSM.

Igår, tisdag, catchade jag upp på mina favvoserier som återvänt efter säsonguppehåll i USA. Diskade även och städade köket.

Idag har jag gjort det samma, serier och diskat lite. Funderar på att skriva lite på min förhoppningsvis framtida bok. Imorgon ska jag nog börja läsa den andra boken som jag fick hem förra veckan. At Graves End heter den, av omslaget att bedöma är den nog töntig men jag ska försöka att inte döma boken efter omslaget.

På fredag ska jag vara barnvakt åt Kim en stund under dagen då dagis är stängt och hans mamma (pappas fru Cate) ska till skolan. Undrar vad vi ska hitta på då? Leka i snön kanske, om den är kvar då. Skulle då i och för sig behöva vinterskor :p Annars kollar vi väl på TV och leker på hans rum.

Längtar tills på måndag när pengarna kommer så att vi kan storhandla, det är ganska tomt i alla skåp nu, fast ändå inte, det finns grejer i frysen osv men det känns alltid tomt när man inte kan äta det man vill haha. Denna månads pengar ska också gå till att laga bilen samt betala mina kläder och lite annat som jag beställt. Men jag tror att det kommer funka, har pengar sen jul till bilen också.

Nu tror jag att det räcker för idag! Vet att inläggen blir tråkiga utan bilder, ska försöka bli bättre på det.
Ha det bra! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar