torsdag 20 oktober 2011

Ny uppgift

Vi har fått en ny uppgift i MuM. Jag ska i uppgiften hitta information och ta bilder på en sevärdhet i Eskilstuna.  Vi ska med det göra ett sorts bildspel i programmet PhotoStory.
Jag har valt att göra ett bildspel om Rademachersmedjorna. Jag tycker att Rademachersmedjorna och Eskilstunas historia är väldigt intressant. Det finns mer i Eskilstuna än vad man tror.
Idag har jag letat efter information om Rademachersmedjorna och planerat lite över hur jag ska göra mitt bildspel. Vilken text som ska vara med och ungefär vilka bilder jag ska ta.
Jag tror att det här kommer att bli ett roligt och intressant arbete. Och eftersom att jag tycker om historia så mycket så kommer det att bli ännu roligare.
Idag jobbade jag i 45 minuter.
/ Michaela

1 kommentar:

  1. Hej sötis! hoppas du haft ens bra dag!
    skulle vara jätte kul om du var med i min " gissa vad det är i paketen" tävlingen, alla som gissar rätt får en länk och första som gissar rätt får en STOR länk! puss!!

    SvaraRadera